Menyesal Ludah Bekas Kekasih

Loading...

Gambar Sekadar Hiasan

Ini ada penyesalan tentang seorang lelaki yang meludah bekas kekasihnya. Penyesalan itu akan diingatinya selama seumur dia hidup. Kisahnya bermula begini.

Pada suatu petang, Fahmi pergi ke warung, terserampak dengan Omar yang duduk minum seorang diri. Wajah Omar muram.

Fahmi: Kenapa kau ni? Monyok je muka.

Omar: Aku menyesal la.

Fahmi: Eh, kenapa pulak?

Omar: Tadi, masa aku tunggang motor, berhenti kat lampu merah, tiba-tiba kat sebelah aku berhenti sebiji moto besar. Kat belakang ada awek bonceng. Aku pun tengok la. Rupa-rupanya bekas awek aku. Dia jeling aku, lepas tu saja peluk rapat pakwe dia tu. Eii, sakit hati aku tengok.

Fahmi: Habis tu, kau buat apa?

Omar: Bila lampu merah tukar hijau, aku pun apa lagi. Terus aku ludah ke arah diorang.

Lepas tu aku pulas minyak blah dari situ.

Fahmi: Hah, ok la tu. Yang kau menyesal kenapa?

Omar: Hmm.. masa ludah tu, aku lupa buka cermin helmet aku dulu..

Kah kah..

Loading...